Godło

Aktualności

Idą wakacje!
27 czerwiec 2015
Najlepsze życzenia na wakacje!
Z okazji zakończenia roku szkolnego i rozpoczęcia wakacji składamy wszystkim Szanownym Rodzicom i Drogim Uczniom serdeczne podziękowania za całoroczną współpracę i szczere życzenia udanego wypoczynku. Życzymy dobrego zdrowia i niczym niezmąconej radości, bezpiecznych podróży, słonecznej pogody i niezapomnianych wrażeń przeżytych podczas wszystkich niezwykłych wakacyjnych przygód. Życzymy, byśmy wszyscy mogli się dnia 1 września spotkać w szkole zdrowi, szczęśliwi, wypoczęci i pełni zapału do pracy w kolejnym roku szkolnym.
Grono pedagogiczne.
Aktualnosci_m
Koniec akcji "Podaruj kolor"
15 czerwiec 2015
Na przełomie maja i czerwca trwała w naszej szkole akcja PODARUJ KOLOR. Zbieraliśmy chusty, lakiery do paznokci i biżuterię dla kobiet po chemioterapii. Uczniowie spisali się na medal. Do akcji włączyli się ich rodzice, przyjaciele i znajomi.
Na naszą stronę przyszło podziękowanie z fundacji:
FUNDACJA "ON COLOR OFF RAK" CHCIAŁABY BARDZO PODZIEKOWAC CAŁEMU ZESPOŁOWI SZKOLNO-PRZEDSZKOLNEMU NR 1 W GLIWICACH ZA ZORGANIZOWANIE ZBIÓRKI RZECZY NA CEL DAJ COS KOLOROWEGO DLA KOBIET CHORYCH NA NOWOTWORY I PO CHEMIOTERAPII.
Jeszcze raz bardzo dziękujemy.
Wszystkim DARCZYŃCOM serdecznie dziękujemy a w nowym roku zapraszamy do dalszego wspierania naszych akcji.
SU wraz z opiekunami.
Wyprawka pierwszoklasisty.
15 czerwiec 2015
Podajemy spis rzeczy, które powinny znaleźć się w wyprawce ucznia w I klasie. Plik do pobrania tutaj.
Bezpieczne wakacje młodych gliwiczan
13 czerwiec 2015
12 czerwca uczniowie naszej szkoły brali udział w imprezie edukacyjnej „Bezpieczne wakacje młodych gliwiczan” organizowanej przy współpracy Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UM, Gimnazjum nr 3 , Zespołu Szkół Samochodowych, III Liceum Ogólnokształcącego, Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, WOPR-u, PCK i Miejskiej Biblioteki Publicznej.
Najmłodsi czyli nasze przedszkolaki oraz niektóre klasy I-III wyruszyli do Zespołu Szkół Samochodowych gdzie zostały dla nich zorganizowane różne atrakcje. Dzieci dowiedziały się m.in., jak udzielać pierwszej pomocy, jak gasi się pożar z węża strażackiego, zobaczyły wóz strażacki i brały udział w zajęciach w Miasteczku Ruchu Drogowego. Oprócz tego mogły wejść do łodzi ratowniczej, samolotu oraz wziąć udział w mini konkursach. Na zakończenie imprezy zostały ogłoszone wyniki konkursu plastycznego pod tym samym tytułem co impreza. Każdy wyszedł z imprezy z jakąś pamiątką i uśmiechem.
Starsze klasy brały udział w imprezie zorganizowanej dla nich na Planu Krakowskim. Klasa V a i V b miała okazję wziąć udział w tej akcji. Uczniowie braliśmy udział w pokazie działań ratowniczych: uwalnianie osoby uwięzionej w aucie, udzielanie pierwszej pomocy medyczne, przejście przez namiot wypełniony dymem. Brali udział również w licznych konkursach takich jak: jazda na czas na rowerze (Mikołaj Szaradowski zdobył 3 miejsce), udzielanie pierwszej pomocy, rzuty rzutką ratowniczą do celu, poruszanie się w alkogoglach, konkurs ruchu drogowego.
Pokazom akcji ratunkowych, warsztatom, konkursom oraz spotkaniom skierowanym do przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych towarzyszyło nadrzędne hasło- BEZPIECZEŃSTWO!
Woda - źródło fenomenów
9 czerwiec 2015
Nasi uczniowie z klas młodszych wzięli udział w warsztatach zorganizowanych w Centrum Handlowym FORUM. Zdjęcia oraz informacje o samych warsztatach można obejrzeć na stronie facebook FORUM.
Zbiórka makulatury!
6 maj 2015
12 maja (wtorek) w godzinach: 7:30 – 10:00, odbędzie się zbiórka makulatury. Makulatura będzie zbierana przy naszej parafii na parkingu.
Serdecznie zapraszamy do zbiórki!
Aktualnosci_m
Zagłosujcie na prace naszych uczniów!
27 kwiecień 2015
Nasze dzieci brały udział w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Niepełnosprawni – tacy sami, czy inni?”, i prace naszych artystek Anity Jakubiak oraz Weroniki Banaś zakwalifikowały się do dodatkowej nagrody ogólnopolskiej, którą przyznają dziennikarze naszych czołowych mediów.
Głosowanie internautów trwa od 27 kwietnia do 10 maja (do godz. 23.59). Więcej na stronie konkursu.
Prace naszych uczniów są pod numerami: 3 oraz 15.
Serdecznie prosimy o głosy na prace naszych uczniów!
Zapraszamy również na dodatkowe głosowanie na stronie kolejnego sponsowa.Tutaj
Inauguracyjne spotkanie Dyskusyjnych Klubów Edukacyjnych
15 kwiecień 2015
W naszej szkole odbyło się inauguracyjne spotkanie Dyskusyjnych Klubów Edukacyjnych.
Ponieważ do klubu należy ponad 70 uczniów oprócz spotkań w mniejszych grupach postanowiliśmy spotkać się w większym gronie, aby dokładnie omówić czym będziemy się zajmować, na czym polega kampania Ja czytam! oraz chcieliśmy aby dzieci poznały wszystkich uczestników klubu.
W spotkaniu uczestniczyli również goście – rodzice dzieci, jak również gość specjalny p. Iwona Duda, która zapoznała dzieci z książką przewodnią spotkania pt. „Ziuzia” autorstwa p. Maliny Prześlugi.
Tematem spotkania były granice naszej wyobraźni. W czasie spotkania dzieci obejrzały film z udziałem Maliny Prześlugi wprowadzający do dyskusji, poznały dwa rozdziały książki, jednak przede wszystkim rozmawiały na temat granic swojej wyobraźni, granic swojego lęku oraz próbowały odpowiedzieć na pytania czy i kiedy rodzice przekraczają granice wyobraźni oraz czy w szkole w czasie zajęć można przekraczać te granice. Oprócz tego stworzyły tablice „Czytam bo…” oraz za pomocą swojej wyobraźni stworzyły w grupach kolorowe prace kończąc rozpoczęty już rysunek.
Więcej informacji o DKE na stronie kampanii Ja czytam!
Międzynarodowy Dzień Książki Dla Dzieci
14 kwiecień 2015
Dzięki uprzejmości Miejskiej Biblioteki Publicznej oraz Gliwickiemu Teatrowi Muzycznemu dnia 13.04.2015r. o godz. 11:00 dzieci z klas I-III spotkały się w kinie Amok z autorami książek dla dzieci. Wspólnie z pisarzami rozmawialiśmy o znanych bohaterach, książkach i o pasjach czytelniczych. Dzieci miały okazję wysłuchać jednego z najnowszych opowiadań o Panu Totim „Pan Toti i czarodziejski grzebień” czytanym przez autorkę książki panią Joannę Sorn-Gara oraz zabawić się w rymowanki z autorką licznych książeczek panią Ewą Stadtmüller. W czasie spotkania wystąpiły również dla nas dzieci z PM nr 21 w przedstawieniu o czarodziejskim świecie.
Aktualnosci_m
Najważniejsze wydarzenia z życia klas - luty, marzec
4 kwiecień 2015
Klasa Ia
  • Wyjście do kina na seans z Akademii Filmowej Maffia
  • Wyjście na Politechnikę Śląską na Pokaz eksperymentów chemicznych
  • Wyjście do Muzeum Odlewnictwa na "Wielkanocną Akademię Małego Odlewnika"
Klasa Ib
Klasa Ic
  • Gala rozdania nagród w konkursie plastycznym "Zima w oczach dziecka" w SP8
  • Wyjście do kina na seans z Akademii Filmowej Maffia
  • Udział w XIII Rejonowym Przeglądzie Inscenizacji Wielkanocnych
Klasa IIa
  • Udział W Internetowym Teatrze Telewizji -"Pacan", "Plastusiowy Pamiętnik" oraz "Proszę słonia"
  • Udział w warsztatach świątecznych "Wielkanocne przygotowania"
Klasa IVb
Klasa Va
  • Wyjście klasowe do kina
Klasa Vb
  • Klasowy Dzień Kobiet
  • Wyjście do kina z okazji pierwszego dnia wiosny "Asterix i Obelix. Osiedle bogów."
Klasa VIa
  • Udział w Dniu Otwartym w Gim. nr 4
Klasa VIb
  • Udział w Dniu Otwartym w Gim. nr 4
Półkolonie w szkole
12 marzec 2015
Przez pierwszy tydzień ferii w naszej szkole odbywały się półkolonie zimowe. W czasie tych paru dni dzieci wybawiły się w sali zabaw „Alegra”, odwiedziliśmy gliwicką Palmiarnię oraz muzeum kopalni KWK „Sośnica – Makoszowy”. Byliśmy na ciekawych warsztatach karnawałowych w „Wiejskiej Chacie” w Bojkowie, poznaliśmy bajki Ezopa w Oddziale Odlewnictwa Artystycznego, a w Willi Caro wybraliśmy się w niezwykłą podróż z Gliwic do Australii podążając śladami Wilhelma von Blandowskiego. Na koniec w kinie „Amok” oglądaliśmy film pt. „Wielka szóstka”.
Przez cały tydzień przed wyjściami zawsze jedliśmy drugie śniadanie z herbatką, a po podróży czekał na nas ciepły, pyszny obiad. W szkole również się nie nudziliśmy. Codziennie dla zainteresowanych odbywały się warsztaty Quillingu, dzięki którym powstały piękne prace, dzieci mogły wyszaleć się na salach gimnastycznych albo wyciszyć się przy zajęciach komputerowych. Na świetlicy czekały na nich kolorowanki, kartki, kredki, konkursy, gry i puzzle… dla każdego coś miłego. Również nie zapomnieliśmy o bezpieczeństwie. W środę odwiedziły nas Panie ze Straży Miejskiej, żeby za pomocą prezentacji multimedialnej przypomnieć nam jak należy postępować w czasie zabaw na śniegu.
Na zakończenie odbyło się uroczyste wręczenie nagród za konkurs ekologiczny oraz za aktywny udział na półkoloniach.
ZSP 1

Oficjalna strona Zespółu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Gliwicach. W skład Zespołu wchodzą: Szkoła Podstawowa Nr 16 oraz Przedszkole Miejskie Nr 2.

Informacje kontaktowe

Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 1
  44-122 Gliwice ul. Kilińskiego 1
  32 2304688
  sekretariat@zsp1.gliwice.eu
Skrytka ePUAP: /zsp1_w_gliwicach/SkrytkaESP
Copyright © 2015 Wydawnictwo Pentakl. All rights reserved.
Responsive School Page, developed by Wydawnictwo Pentakl.